خرید پل عابر پیاده

سازه فلزی برای پل :

پل ها در انواع گوناگونی ساخته می شوند. جنس پل ها ممکن است با استفاده از چوب، بتن و یا فلز فولاد باشند. البته در حال حاضر ساخت پل چوبی به دلیل کمبود چوب به شکل گسترده ای صورت نمی گیرد و پل ها معمولا از بتن و یا فولاد ساخته می شوند. در مقایسه ی این دو با یک دیگر نیز ساخت پل های فلزی بیشتر صورت می گیرد و ممکن است از نظر قیمتی مقرون به صرفه تر باشد.

ساخت پل های فلزی با استفاده از  فلز فولاد صورت می گیرد. برای ساخت پل های اسکلت فلزی رعایت نکات ایمنی بسیار ضروری است و توجه نکردن به این نکات ممکن است علاوه بر فرسودگی سریع پل باعث خسارات جبران ناپذیر مالی و یا جانی شود. برای اطمینان از این که پل های ساخته شده از سازه ی فلزی فولاد از نظر ایمنی و یا اقتصادی قابل اعتماد می باشند  مهندسان طراح باید از چگونگی ساخت پل های چوبی و فرآیند های طراحی و بر پا سازی پل ها اگاهی کامل داشته باشند. آن ها باید هر گونه محدودیت را در ساخت عنوان کرده  و آن ها را بر طرف سازند.

اهداف ساخت پل های سازه فلزی

ساخت پل هایی که به وسیله ی سازه های فلزی انجام می گیرد نیازمند رعایت نکات و اهدافی است که باید توجه و دنبال شوند این اهداف شامل:

·        به حداکثر رساندن کارایی پلی که ساخته می شود تا دیگر نیازی به جایگزینی سازه ای دیگر و یا به هدر رفتن وقت و هزینه نشود.

·        به کار بردن روش هایی که سازه ی فلزی ما دیگر نیازی به تعمیر و تغییر نداشته باشد.

رعایت و دسترسی به اهداف و ضرورت هایی که در متن بالا گفته شد می تواند در ساخت و ساز کمک شایانی کند. این موضوع به این معنی است که شما با رعایت نکات بالا می توانید تا حد زیادی در کاهش هزینه ها، کاهش دوره ها و مدت زمان ساخت و ساز، افزایش کیفیت پل و یا افزایش ایمنی کمک کنید. سازه های فلزی در صورت رعایت تمامی نکات می توانند بهترین ایده برای ساخت پل باشند.

پل های فلزی : سازه های فلزی سازه هایی هستند که مصالح آن در تحمل بار های پل ها و یا بار های زنده نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. قسمت های مختلف سازه های فلزی که برای ساخت پل ها مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر به وسیله ی اتصالات جوشی، پرچی و یا پیچی می باشد. قطعات موجود و کنترل های مربوطه در سازه های فلزی با توجه به نوع اتصال به کار می رود. در حال حاضر یکی از مهم ترین ابزاری که برای ساخت پل ها از آن استفاده می شود سازه ی فولاد می باشد. چرا که فلز فولاد معمولا در ساخت و ساز بسیار مقاوم می باشد و بازه ی تحمل بار در این سازه ها به صورت ۲۴۰۰ تا ۷۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مکعب می باشد. البته برای ساخت های معمولی از فولاد نرمه استفاده می شود.

به طور کلی اسکلت های فلزی در طراحی انواع پل های هوایی و عابر پیاده به صورت قوسی، کابلی و یا ساده به کار برده می شود. پل های فلزی مقاومت بالایی در مقایسه با سایر پل ها دارند.

مزایای ساخت پل های فلزی فولاد

ساخت پل های هوایی با استفاده از فولاد بسیار پر مزایا می باشد. این مزایا شامل موارد زیر می باشد:

·        خاصیت سختی این سازه باعث می شود که پل های فلزی در مقابل سایر عوامل خارجی نظیر بار های زنده و یا عوامل طبیعی مثل باران و برف و باد های شدید مقاومت بالایی داشته باشد.

·        استفاده از فلز فولاد به دلیل خاصیت شکل پذیری که دارا است موجب می شود تا افراد به راحتی بتوانند سلیقه ی خود را در ساخت آن ها دخیل کنند.

·        استفاده از فلز فولاد در ساخت پل های هوایی به دلیل جوش پذیری عالی در این سازه ها و مدت زمان کم ساخت بسیار کم بوده و تا حد زیادی در صرفه جویی در زمان تاثیر گذار می باشد.

با توجه به مطالب گفته شده سازه های فلزی که از جنس فولاد می باشند بهترین ابزار برای ساخت پل های هوایی می باشند و استفاده از آن ها از هر لحاظی عالی و ایمنی می باشد.

طراحی پل های عابر پیاده: پل های عابر پیاده بخشی مهم در هر شهری می باشد. این پل ها برای عبور از بزرگراه ها و یا هر موانع فیزیکی و برای رسیدن به مسیر ها الزامی و لازم می باشند. اگرچه در حال حاضر تعداد زیادی از افراد از این پل ها استفاده نمی کنند اما باید دانست که فرهنگ استفاده از پل های عابر پیاده بسیار مهم بوده و در صورت استفاده نکردن ممکن است خطرات زیادی را شامل شوند. پل های هوایی در کشور ما معمولا برای عبور عابر پیاده مورد استفاده قرار می گیرند اما در حال حاضر پل هایی نیز برای عبور افراد دوچرخه سوار و یا موتور سوار طراحی شده اند. پل های عابر ممکن است از جنس چوب و یا فلز و بتن باشند اما بیشتر آن ها از جنس فلز فولاد می باشند.

ویژگی های پل های فلزی: یکی از تولیداتی که امروزه به صورت گسترده در کارخانه جات مختلف سلخته شده و مورد استفاده ی مردم در امر رفت و آمد قرار می گیرد، پل های فلزی هستند. حال این رفت و آمد می تواند بوسیله ی انسان ها و یا اتومبیل ها و … باشد.

ویژگی های پل های فلزی

پل های فلزی از انواع پل های مستحکم برای عبور و مرور می باشند که از درجه انسجام و استحکام بسیار بیشترب در برابر پل هایی از جنس چوب و پلاستیک و سایر مواد می باشند.

در امر شهر سازی یکی از مواردی که همواره مورد توجه شهرداری ها قرار می گیرد، استفاده از پل های فلزی می باشد، چرا که به دنبال ورود خیل عظیم خودروها به شهر و نیاز شهروندان به رفت و آمدهایی بدون دردسر و مشکل؛ این سازمان به دنبال کاهش ترافیک معابر و جلوگیری از خطرات رفت و آمدی است پس در نتیجه بهترین راه را در ساخت پل ها برای گذر از روی آن ها دیده است.

با توجه به حساسیت زیادی که در طراحی و ساخت پل ها وجود دارد، لذا افراد عادی نمی توانند اقدام به ساخت این سازه ها کرده و آن ها را مورد بهره برداری قرار دهند.

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در ساخت پل های فلزی مد نظر قرار بگیرد، توجه به وزن خود سازه می باشد و باید آن را به گونه ای طراحی نمود که کمترین میزان فشار وزنی را به زمین وارد نماید و آسیب های زیادی به محل نصب وارد نکنند و در عین حال انسجام بالایی برای تحمل وزن های وارده بر خود داشته باشد.

با توجه به ابن که ابن پل ها دائما در مسیر رفت و آمد و عوامل جوی قرار می گیرند و میزان آسیب پذیری آن ها را بالا می برند، در مرحله ی ساخت این سازه ها بایستی از مواردی بر روی پیکره ی آن ها استفاده نمایم که آن ها را در برابر انواع خوردگی های ناشی از عوامل قهری محافظت کرده و کمترین میزان آسیب را از این رهگذر ببینند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *