جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی : جرثقیل ها با قدمتی بسیار طولانی سازه هایی بسیار پر کاربرد در صنعت ساخت و ساز می باشند. از جرثقیل برای جا به جایی و یا بالا و پایین کردن اقلام و وسایل استفاده می شود. سازه های جرثقیل در ابتدا به صورت کاملا ابتدایی و ساده بوده است اما در حال حاضر انواع گسترده ای از جرثقیل ها ساخته می شوند. و اکنون سازه ی جرثقیل انواع زیادی دارد. یکی از انواع جرثقیل ها جرثقیل های سقفی می باشد که در این متن به بررسی این نوع جرثقیل می پردازیم.

جرثقیل های سقفی ساختاری متنوع با جرثقیل های دیگر دارند. این نوع جرثقیل شامل دو ریل افقی و عمودی می باشد که در سالن های  صنعتی و بسیاری از مکان های دیگر از آن استفاده می گردد. ساختار جرثقیل های سقفی به صورتی است که و ریل موازی تعبیه شده در آن در جهات افقی و عمودی قرار گرفته اند و موجب جا به جایی بار در این جهات می شوند. جرثقیل های سقفی دارای دو نوع می باشند که شامل :

·        جرثقیل تک پل

·        جرثقیل دو پل

می باشد.

هر کدام از این دو نوع جرثقیل استفاده های جداگانه دارند از جرثقیل های تک پل زمانی استفاده می شود که ما با بحران کمبود فضا مواجه باشیم. در این صورت از جرثقیل های تک پل برای قسمت های اصلی استفاده می شود. این نوع جرثقیل فضای محدودی را اشغال کرده و از نظر هزینه ای بسیار مقرون به صرفه می باشد.

برای سالن های گسترده تر که  ارتفاع معمولا زیادی دارند از چرثقیل های دو پل استفاده می شود. دلیل استفاده از این نوع جرثقیل به خاطر ارتفاع زیادی که دارد و همچنین توانایی جا به جایی در جهات عمودی و در ارتفاع می باشد. در این نوع جرثقیل همچنین قسمتی به عنوان راهرویی بدنه وجود دارد که امکان تعمیر قطعات و یا دسترسی به آن را آسان تر می سازد.

به طور کلی استفاده از جرثقیل های سقفی مزایای بسیاری به همراه دارد. از جمله می توان هم زمان چند جا به جایی در کار را انجام داد به علاوه هزینه ی استفاده از این نوع جرثقیل بسیار مقرون به صرفه است.

جرثقیل تک پل, جرثقیل دو پل, جرثقیل سقفی, جرثقیل سوله, جرثقیل ها, جرثقیل های تک پل, چرثقیل های دو پل, خرید جرثقیل سقفی,قیمت جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی دو پل

جرثقیل سقفی دو پل : جرثقیل دستگاهی می باشد که برای جا به جایی بار مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر استفاده از جرثقیل به دلیل مزیتی که در حمل و نقل دارد بسیار رونق گرفته است. جرثقیل ها با توجه به پیشرفتی که داشته اند به انواع مختلفی نیز تقسیم بندی شده اند و هر کدام ویژگی های خود را دارند. اما در این متن ما به بررسی جرثقیل های سقفی می پردازیم که موضوع اصلی نیز جرثقیل های سقفی دو پل می باشند در متن زیر در مورد این نوع جرثقیل توضیح خواهیم داد.

جرثقیل های سقفی

به طور کلی برای انتقال بار ها در جهات عمودی و یا افقی در محیط هایی مانند سالن و یا انبار از جرثقیل های سقفی استفاده می شود. ساختار جرثقیل های سقفی به صورت دو ریل موازی می باشد که در جهت های افقی و عمودی در سالن و در شش جهت کار می کنند.

انواع جرثقیل های سقفی شامل تک پل و دو پل می باشد.

جرثقیل سقفی دو پل:

جرثقیل های سقفی دو پل: از جرثقیل های سقفی دو پل زمانی استفاده می شود که فضای زیاد با ارتفاع بلند در اختیار داشته باشیم. بنابراین در چنین مکان هایی استفاده از جرثقیل های سقفی دو پل به دلیل ارتفاع زیادی که دارا می باشد منطقی تر به نظر می رسد. این نوع جرثقیل بار ها را به راحتی در جهات عمودی  جا به جا می کند. استفاده از جرثقیل های سقفی تک پل به دلیل دسترسی راحت برای تعمیر و یا تعمیر و تعویض راحت لامپ ها و سیستم های گرمایشی توصیه می شود.

جرثقیل های تک پل: ساختار جرثقیل تک پل به صورتی می باشد که اگر در فضایی که در دسترس داریم با بحران کمبود و محدودیت فضا و ارتفاع همراه باشیم معمولا از جرثقیل های سقفی تک پل استفاده می کنیم. چرا که استفاده از جرثقیل های تک پل باعث استفاده ی بهینه از فضا شده و هزینه آن به طوری است که از نظر اقتصادی کاملا به صرفه می باشد. همچنین در این نوع جرثقیل بار کم تری بر روی ریل وارد می شود. استفاده از جرثقیل های سقفی تک پل در صنعت  رونق دارد.

انواع جرثقیل, جرثقیل, جرثقیل سقفی دو پل, جرثقیل سوله, جرثقیل های تک پل, جرثقیل های سقفی دو پل, خرید جرثقیل سقفی, خرید جرثقیل سقفی دو پل, ساختار جرثقیل های سقفی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *